Dijous passat, a la classe de Comunicació Oral, Escrita i Digital, vam tenir l'oportunitat de veure i escoltar al Doctor Guillermo Orozco de la Universitat de Guadalajara, Mèxic. És autor de nombrosos treballs sobre comunicació i medis, ha centrat les seves investigacions en els estudis sobre alfabetització audiovisual. I precisament sobre aquest tema parlava en el vídeo que varem poder visionar.

També ens va fer reflexionar sobre el fet de què família i escola han de col·laborar, tots dos tenen importància en l'educació encara que des de diferents vessants. Han de cercar la cooperació i no l'enfrontament.
Des d'una vessant més informal, la televisió i altres medis de comunicació també eduquen als nens i nenes. Per això cal exigir que els continguts adreçats a aquest públic siguin adequats.
Per últim va destacar la importància de les tecnologies, de manera que els estudiants no només s'ho passin bé sinó també aprenguin més i millor. Avui dia no n'hi ha prou amb els llibres de text, no poden ser l'instrument bàsic o únic per ensenyar. Cal incorporar fotografies, vídeos i altres eines que actualment estan a l'abast de tots nosaltres. Les administracions han de fer un pas endavant i potenciar decididament les tecnologies i els audiovisuals.
Cal reflexionar sobre les idees que ens aporta Guillermo Orozco. És veritat que cada vegada pren més importància l'aprenentatge informal. Jo mateixa, igual que molts altres amics, aprenem moltes coses fóra de l'escola. Rebem i compartim informació per internet, ens comuniquem a través de xarxes socials, blogs..., disposem de mòbils que ens permeten un accés fàcil a moltes aplicacions, aprenem dels videojocs.
L'escola no pot continuar d'esquena a totes aquestes maneres d'aprendre sinó que cal que vagi incorporant-les i aprenent a treure-li profit. Ha perdut el seu paper protagonista en la transmissió de coneixements i no pot continuar ignorant-lo sense fer canvis importants.
Escolteu una altra entrevista que li van fer on també parla del paper de l'escola i els mestres actualment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario